به دلیل نقش اطلاعات در سلامتی و کاهش خطاها ، علوم روزآمد در خدمات کتابداری و رفتاراطلاع رسانی را در چارچوب اخلاق حرفه ای دریافت نماید.
برای استفاده مطلوب از کتابخانه از کتابدار راهنمایی بخواهد و در مقابل پرسش هایش ناآگاه تلقی نشود.
از شرایط فیزیکی استاندارد و دارای ارگونومی برای مطالعه بهره مند شود. مانند: اکوستیک ، نور ،رطوبت ، دما ، تهویه ، میز ، صندلی و سایر تجهیزات و امکانات
در کنار میزهای مطالعه منابع الکترونیکی ، وب سایت آن سازمان ، خبرنامه ، تازه های کتابخانه وهمچنین برنامه زمان بندی آموزش استفاده کنندگان را مشاهده نماید.
به مجموعه کتابخانه در چارچوب سیاست مجموعه سازی )چاپی و الکترونیکی( بجز موارد استثنایی دسترسی داشته باشد.
هر مراجعه کننده ای حق دارد نظر خود را در زمینه انتخاب ، خرید ، سفارش و سایر فرایندهای کتابخانه در طول سال ابراز نماید.
بخشی از منابع کتابخانه های مراکز درمانی ، به آموزش بیماری ها با جامعیت و روزآمد اختصاص یابد وفهرست های آن به بخش های بالینی مرتبط ، با هماهنگی مدیر واحد بالینی جهت اطلاع رسانی، ارسال شود.
در کتابخانه های مراکز تحقیقاتی و آموزشی ، اطلاعات مربوط به کتابخانه های مراکز همتای داخلی و خارجی در تابلوی اعلانات کتابخانه درج شود.
خدمات مشاوره اطلاعاتی در پژوهش هایی که محقق نیاز دارد ، ارائه شود.
به باورهای فرهنگی مراجعه کنندگان مختلف احترام گذاشته شود و همچنین زمینه تبلیغ خارج از اهداف سازمان قرار نگیرد.
هنگام ورود به کتابخانه : ساعات کار کتابخانه ، شرایط استفاده از انواع منابع و امکانات ، اخبار ،اطلاعیه ها و پلان قسمت های مختلف کتابخانه به وضوح مشاهده نماید .
دانلود فایل : منشور حقوق استفاده کنندگان کتابخانه های علوم پزشکی